© Foto: Toms Grīnbergs, Latvijas Universitātes Komunikācijas un inovāciju departaments

Ceturtdien, 6. aprīlī, plkst. 15.00 Latvijas Universitātes (LU) Promocijas padomes izglītības zinātnēs atklātā sēdē Rīgā, Imantas 7. līnijā 1, 100. auditorijā, Agnese Lastovska aizstāvēs promocijas darbu par tēmu "Pedagoģiskās uzņēmējspējas konceptualizācija skolotāju izglītības pilnveidei" zinātniskā doktora grāda (Ph. D.) iegūšanai.  

Pētījums tika veikts projekta “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.6.2. “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros. Projekta līguma numurs: 8.3.6.2/17/I/001 (23-12.3e/19/103), projekta otrās kārtas Nr. ESS2022/422 ietvaros.  

Zinātniskā vadītāja:  Dr. paed. Zanda Rubene (Latvijas Universitāte), zinātniskā konsultante: PhD Heidi Hītenena (Helsinku Universitāte), recenzenti: Dr. paed. Linda Daniela (Latvijas Universitāte); Dr. sc. ing. Andra Blumberga (Rīgas Tehniskā universitāte); Dr. paed. Nora Jansone-Ratinika (Rīgas Stradiņa universitāte).  

"Uzņēmējspēja ir viens no jēdzieniem, kura morfēmiskā struktūra uzreiz nesniedz viennozīmīgu skaidrību par jēdziena saturu. Gluži pretēji, tā paver iespējas interpretācijām. Var izdarīt pieņēmumu, ka bez priekšzināšanām tas varētu diezgan tieši tikt asociēts tikai ar uzņēmējdarbības/biznesa prasmēm, komercpratību u.tml. Tātad faktiski šāda izpratnes loģika saka, to, ka uzņēmējspēja ir nepieciešama tikai tiem, kuri veic vai plāno veikt uzņēmējdarbību. Bez jēdziena izpratnes arī izglītības kontekstam definētie mērķi var būt izplūduši un pat maldinoši. Tomēr Agnese Lastovska savā promocijas pētījumā neaprobežojas tikai ar teorētisku vingrināšanos jēdzienu saturiskās nozīmes atklāšanā. Pārdomātā un racionāli uztveramā sakausējumā izšķirami vairāki slāņi, no uzņēmējspējas jēdziena kā profesionālās un caurviju kompetences autore līgani pāriet uz jēdziena kontekstualizēšanu skolotāju izglītībā. Turpinoši Latvijas vietējā dimensija tiek mērogota ar Somijas skolotāju izglītības studiju programmu analīzi, kuras rezultātā fokusēti atklāta pedagoģiskās uzņēmējspējas konceptualizācija un piedāvātas rīcībrekomendācijas skolotāju izglītības programmu pilnveidei," tā Agneses Lastvoskas darbu raksturo promocijas darba recenzente asociētā profesore Nora Jansone-Ratinika.

Ar promocijas darbu var iepazīties Latvijas Universitātes bibliotēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.  

Promocijas darba izstrāde atbalstīta arī Eiropas Sociālā fonda projektā “LU doktorantūras kapacitātes stiprināšana jaunā doktorantūras modeļa ietvarā”, kas tiek īstenots darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Stiprināt augstākās izglītības institūciju akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās” trešās kārtas ietvaros (projekts Nr. 8.2.2.0/20/I/006). 

Kopīgā doktora studiju programma "Izglītības zinātnes" izstrādāta Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projektā Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas”.

 

     

Dalīties

Saistītais saturs

Vērtē jaunās pedagogu izglītības sistēmas ieviešanu praksē
25.04.2023.

Vērtē jaunās pedagogu izglītības sistēmas ieviešanu praksē

Prof. Zanda Rubene: Vai (katram) skolotājam vajag doktora grādu?
20.03.2020.

Prof. Zanda Rubene: Vai (katram) skolotājam vajag doktora grādu?