Mācīšana ir daudzpusīgs sniegums, kas prasa plašu zināšanu un prasmju klāstu, ietverot gan tā saucamās cietās, gan mīkstās prasmes. Daudzi pētījumi ir atklājuši, ka studenti efektīvi mācās tad, kad mācībspēks ir paraugs, kas viņus motivē, iedvesmo un vada. Mūsdienās ir apkopotas un izstrādātas inovatīvas mācību metodes, un daudzi mācībspēki uzlabo savas lekcijas, padarot tās iesaistošas un aizraujošas. Tajā pašā laikā ir ievērojams mācībspēku skaits, kuriem nepieciešams pilnveidot dizaina domāšanas prasmes, kā šīs metodes izmantot lekcijās, kā arī spēkā nav praktiskas motivācijas sistēma universitātē, kas motivētu mācībspēkus izmantot inovatīvas metodes.
Šī gada 19.un 20. jūnijā Tallinas Universitātē norisinājās projekta otrā klātienes sanāksme, kuras laikā tika apspriesti līdz šim paveiktais, kā arī iezīmēts turpmākais kursu pilotēšanas un pilnveidošanas darbu plāns. Projekta partneri no Latvijas Universitātes, Tallinas Universitātes un Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes diskutēja par tehnoloģiju izmantošanas veicināšanu lekcijās un būtiskākajiem šķēršļiem to ieviešanai ikdienā. Vienlaikus projekts tika prezentēts arī “EDEN 2022” ikgadējā konferencē, kuras mērķis ir veicināt izglītības digitālo transformāciju Eiropā.
Projekta “Vadošās universitātes – pārmaiņu veicinātāji” (Leading universities – catalysts for change) jeb CATCHANGE mērķis ir izstrādāt trīs intelektuālos rezultātus "Akadēmiskā vadība", "Dizaina domāšanas prasmes", kā arī motivācijas sistēmu mācībspēkiem. Tajā piedalās visu trīs Baltijas valstu vadošās augstskolas – Latvijas Universitāte kā projekta koordinators, kā arī Tallinas Universitāte un Viļņas Ģedimina Tehniskā universitāte kā projekta partneri. Projekts tiek īstenots pateicoties Erasmus+ programmas finansējumam.