“Kopumā aptauja parāda, ka docētāji ir ieinteresēti kvalitatīva studiju procesa un satura nodrošināšanā, un atbilstoši iespējām un kompetencēm to dara, bet vienlaikus respondenti arī norāda uz faktoriem, kas ietekmē viņu darbu, un kritiski apzinās, kas ir uzlabojums pašu spēkiem, bet kur būtu nepieciešams papildu atbalsts no kolēģiem un Latvijas Universitātes atbalsta departamentiem,” norāda Latvijas Universitātes Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programmas vadošā eksperte pētniece Aija van der Steina, sakot paldies tiem, kuri pauda savu viedokli, piedaloties aptaujā, un kuri ļāva izprast docētāju vajadzības, lai veiktu tālākus uzlabojumus.
Aptaujā docētāji norādīja uz dažādiem faktoriem, kas ietekmē viņu studiju kursu īstenošanas kvalitāti, minot gan dažādus personiskus, gan institucionālos faktorus. Sniedzot atbildes par nepieciešamām mācībām vai labās prakses piemēriem, lai īstenotu docētos kursus iecerētajā kvalitātē, respondenti pauda vēlmi uzzināt vairāk par jaunām, efektīvām studiju metodēm, par metodēm studentu patstāvīgā darba organizēšanā un par studiju īstenošanu e-videi no tehnoloģisko un pedagoģisko aspektu viedokļa. Nepieciešamo vispārējo kompetenču pilnveidošana, lai uzlabotu studiju kursu izstrādi un docēšanu, vairums aptaujāto, norādīja uz nepieciešamību uzlabot tiešsaistes rīku izmantošanas prasmes, apgūt padziļināti angļu valodu, kā arī gūt zināšanas, kā veicināt studentu sadarbības prasmes.
Ņemot vērā aptaujā noskaidrotās docētāju vajadzības, LU Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programmas ietvaros patlaban tiek intensīvi strādāts pie docētāju profesionālās pilnveides pasākumiem - mācību platformas, profesionālās pilnveides kursi, tāpat norit darbs pie akadēmiskā godīguma vadlīnijām. Savukārt studiju programmu izstrādes jomā uzsākts studiju programmu izvērtējums un tiks izstrādāti priekšlikumi to Latvijas Universitātes studiju programmu konkurētspējas stiprināšanā. Jaunu studiju programmu izveides un akreditācijas vajadzībām top atbilstošas nodaļas Latvijas Universitātes Kvalitātes rokasgrāmatā, vadlīnijas studiju kursu aprakstu izstrādei, rokasgrāmata studiju programmu akreditēšanai un licencēšanai. Akadēmiskā personāla atalgojuma jomā uzsākta Latvijas Universitātes amatu funkciju, atalgojuma un motivācijas sistēmas novērtēšana, kā rezultātā paredzēts izstrādāt rekomendācijas sistēmas pilnveidei.
Ar aptaujas rezultātu apkopojumu docētāji drīzumā varēs iepazīties arī individuāli.
Latvijas Universitātes docētāju aptauja ir viena no aktivitātēm Eiropas Sociālā fonda projektā “Labākas pārvaldības nodrošināšana Latvijas Universitātē” specifiskā atbalsta mērķa 8.2.3. “Nodrošināt labāku pārvaldību augstākās izglītības institūcijās” ietvaros (projekts Nr. 8.2.3.0/18/A/019).