Attēlu kolāža: Indukcijas gada projekta arhīvs.
 

Projekta gaitas atskaite: 2024. gada novembris – 2025. gada janvāris

2024. gada 19. decembrī Izglītības un zinātnes ministrijā norisinājās otrā Uzraudzības padomes sēde, kurā bez projekta vadības atskaites sniegšanas par projekta īstenošanas progresu tika spriests par projekta īstenošanas problēmjautājumiem un to iespējamiem risinājumiem. 

Padomē nolēma atbalstīt projekta īstenotāju ierosinājumus projekta īstenošanas pasākumu attīstībai:

  • pagarināt projekta īstenošanas termiņu;

  • iekļaut profesionālās pilnveides satura apgūšanu maģistrantūras studiju programmas daļas ietvaros tiem jaunajiem skolotājiem, kuri turpina studijas maģistrantūrā (izglītības tematiskās jomas programmu grupā “Izglītības zinātne”);

  • paplašināt komunikācijas aktivitātes un projekta popularizēšanas pasākumus;

  • paaugstināt stipendijas apjomu.

Pārskata periodā notika arī projekta dalībnieku anketēšana, lai iegūtu atgriezenisko saiti par projektā īstenotajām aktivitātēm un turpmāk aktuālo atbalstu. Dalībnieki kā ļoti noderīgas novērtēja gan īstenotās pilnveides programmas (92%), gan pilnveides grupu darbu ar kuratoriem (96%), gan arī kuratoru veiktās stundu un nodarbību vērošanas (94%). Tika identificētas piecas būtiskākās atbalsta jomas: psihoemocionālais atbalsts, pieredzes apmaiņa un sadarbība, metodes un tehnoloģijas, profesionālā attīstība un pašrefleksija, problēmsituāciju risināšana un izaicinājumu pārvarēšana.

Lai informētu absolventus par projekta atbalstu jaunajiem skolotājiem, šī gada janvārī notikuši divi informatīvi semināri jauno skolotāju programmu ziemas izlaiduma mērķgrupai.

Par Indukcijas gada projektu

Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepāja. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.

Dalīties