Otrais darbseminārs š. g. 10. janvārī tika veltīts studiju procesam doktora studiju programmās, īpaši akcentējot caurviju prasmju kursu lomu un organizēšanas formas. LU Doktorantūras skolas direktore prof. Zanda Rubene ziņoja par LU Doktorantūras skolas aktualitātēm – uzņemšanas procesa organizēšanu, finansējuma modeļa principu izstrādi, lietvedības pārņemšanu, pārstāvniecību Izglītības un zinātnes ministrijas un Eiropas universitāšu asociācijas darba grupās, organizētajiem pasākumiem doktorantiem, par OECD pārstāvju vizīti Latvijā.
LU Doktorantūras skolas vadošā eksperte Dr. ģeogr. Gunta Kalvāne iepazīstināja klātesošos ar veikto studiju kursu kartēšanu, kā arī doktorantu redzējumu par caurviju prasmju kursiem – doktorantu darbsemināru rezultātiem. Doktora studiju programmu kursu kartēšana liecina par heterogēnu/nevienlīdzīgu kursu sadalījumu – atsevišķās studiju programmās ir vairāk kā 40 studiju kursi, kamēr citās – 20. Studiju programmās lielākoties ir ietverti tādi caurviju prasmju kursi kā atbildīga pētniecība, zinātnes komunikācija un angļu valoda, kā arī tiek ietverts pedagoģiskais darbs, tomēr ir nepieciešams pilnveidot studiju kursu kvalitāti, vērtēšanas procesu un studiju formas, kursu pieejamību, kā arī nodrošināt lielāku fleksibilitāti, lai ir brīvā izvēle, kā norādījuši doktoranti darbsemināros.
Darbsemināra praktiskā daļa tika veltīta diskusijām par caurviju jeb vispārējo prasmju kursiem, to organizēšanas principiem doktora studiju programmās.
LU Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes Fizikas nodaļas vecākā sekretāre Sintija Siliņa par darbsemināriem saka: “Līdz šim doktora studiju programmas Latvijas Universitātē tika organizētas dažādi. Šie darbsemināri palīdz programmas sakārtot līdzīgā manierē, saliekot kopā pozitīvās puses un saredzot pilnveidojamās puses. Aplūkojot jauno doktorantūras modeli praksē ārpus Latvijas – redzot citu veiksmes un neveiksmes –, piemēri tiek pielāgoti arī mūsu doktora studiju programmām. Darbsemināri ir ne tikai radoši, bet arī informatīvi, jo tiek izskaidroti turpmākie LU Doktorantūras skolas plāni. Tas nozīmē, ka esam laicīgi informēti par izmaiņām.”
Trešais darbseminārs ir iecerēts 2025. gada 14. februārī, kad tiks runāts par uzņemšanas nosacījumiem, prezentēta Eiropas valstu pieredze pirmsdoktorantūras posma organizēšanā un piesaistes pasākumiem. Moderētā diskusijā dalībnieki spriedīs par pirmsdoktorantūras norises plānošanu Latvijas Universitātē, kā arī komunikācijas un piesaistes pasākumu organizēšanu.
LU Doktorantūras skolas izveide ir viena no aktivitātēm Atveseļošanas un noturības mehānisma projektā “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija” (Nr. 5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007), ko īsteno Latvijas Universitāte un Banku augstskola, turpinot Eiropas Sociālā fonda projektā “LU doktorantūras kapacitātes stiprināšana jaunā doktorantūras modeļa ietvarā” (Nr. 8.2.2.0/20/I/006) aizsākto doktorantūras studiju pilnveidi Latvijas Universitātē.