Publicitātes foto.

Indukcijas gada aktivitātēs dalību uzsācis 101 jaunais pedagogs, kas ar kuratoriem un docētājiem tikās gan tiešsaistē, gan klātienē. Tiek apzinātas nozīmīgākās atbalsta vajadzības, uzstādīti mērķi un apzināti pieejamie resursi, lai visa mācību gada garumā jaunie pedagogi gan saņemtu atbalstu, gan vērotu savu izaugsmi un sasniegtu savus mērķus.

Darbs klātienē norisinās astoņās pilnveides grupās, ko vada profesionāli kuratori dažādos Latvijas novados, kā arī piecās tiešsaistes profesionālās pilnveides programmās, kas veltītas ikdienas darbā aktuālām tēmām: Speciālā un iekļaujošā izglītība, Pedagoģiskā atbalsta nodrošināšana bērniem ar valodas un mācīšanās traucējumiem, Tehnoloģijas izglītībā, Klasvadība, Sociāli emocionālā audzināšana. Projektā norit arī stundu un nodarbību vērošana, kur kuratori palīdz uzlabot sniegumu un gūt pārliecību par savām spējām pedagoga darbā.

Augustā dalībnieki iepazinās ar saviem kuratoriem un pilnveides grupas biedriem, pārrunāja grūtības, ar kurām biežāk sastopas darbā izglītības iestādēs, apzināja pieejamos resursus un uzstādīja mērķus, ko vēlas sasniegt projektā Indukcijas gada laikā.

Septembrī tika uzsākts apgūt profesionālās kompetences pilnveides programmas un arī pilnveides grupu darbs sākās ar pilnu jaudu. Pilnveides grupās jaunie skolotāji ne vien pārrunāja mācību gada sākuma sarežģījumus un problēmu risinājumus, bet arī iepazina cits citu, dažādas izglītības iestādes, ļāvās izzinošām un grupu saliedējošām aktivitātēm. 

Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas koordinētā grupa Cēsu muzejā iepazina izstādi “Dzīvais cimds”, kura raisīja dziļas pārdomas gan par dzīvi, gan pedagoga sūtību. Grupa ne vien kuratores Elīnas Apsītes vadībā analizēja mācīšanās iedziļinoties piemērus un izpausmes dzīvē, bet arī iepazina ritmu kā mentālās veselības garantu, kas izpaužas it visā – cilvēka ķermenī, dabā, mācību stundā un arī dienas gaitā skolā vai pirmsskolā.

Latvijas Universitātes koordinētās skolas posma grupas dalībnieki identificēja savas stiprās puses un vajadzības, kuratora Kārļa Kravja vadībā nodevās 9G stundu modelēšanai un jēgpilnas stundas izveidei, iepazina divas dalībnieku pārstāvētās skolas un dalījās pieredzē.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas koordinētā grupa kuratores Ritas Andrejevas vadībā dalījās ar aktuālajiem izaicinājumiem, diskutēja un dalījās pieredzē, īpašu uzmanību pievēršot adaptācijai, komunikācijai, “runājošajām" sienām, kā arī nodarbību plānošanai. Tika arī izmantota iespēja iepazīties ar smilšu terapijas telpu un sensoro istabu.

Par Indukcijas gada projektu

Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepāja. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.

Dalīties

Saistītais saturs

Indukcijas gadā jaunie pedagogi saņem daudzveidīgu atbalstu
09.11.2024.

Indukcijas gadā jaunie pedagogi saņem daudzveidīgu atbalstu

Noslēdzies pirmais Indukcijas gada projekta mācību gads
28.05.2024.

Noslēdzies pirmais Indukcijas gada projekta mācību gads

Indukcijas gada dalībnieki gūst praktisku pieredzi speciālās un iekļaujošās izglītības jomā
15.05.2024.

Indukcijas gada dalībnieki gūst praktisku pieredzi speciālās un iekļaujošās izglītības jomā

Indukcijas gada projekta dalībnieki atskatās uz līdz šim gūto pieredzi
22.01.2024.

Indukcijas gada projekta dalībnieki atskatās uz līdz šim gūto pieredzi