Nodarbība Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē. © Foto: Toms Grīnbergs, Latvijas Universitātes Komunikācijas departaments

Lai nodrošinātu skolotājus un pasniedzējus ar zināšanām un prasmēm mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanā mācību satura un procesa pilnveidei, Latvijas Universitāte (LU) uzsāk īstenot “Erasmus+” projektu “Mākslīgā intelekta iespējota mācīšana: atklājot digitālās izglītības nākotni skolotājiem” ("AI-Empowered Teaching: Unlocking the Future of Digital Education for Teachers", projekta akronīms – “AI-EmpaTe”).

“Mākslīgā intelekta tehnoloģijas pēdējo divu gadu laikā ir ārkārtīgi strauji attīstījušās un ievērojami ietekmē mācību procesa norisi – gan radot jaunas, iepriekš nepiedzīvotas iespējas, gan arī izaicinājumus. Tāpēc ir ļoti svarīgi gan skolotājiem skolās, gan docētājiem augstskolās, pirmkārt, pašiem apgūt mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas priekšrocības, kā arī apzināties to radītos riskus, lai šo savu pieredzi kompetenti izmantotu darbam klasēs un auditorijās,” projekta aktualitāti komentē LU Izglītības inovāciju nodaļas vadītāja Mārīte Seile.

Projekta galvenais mērķis ir izstrādāt tiešsaistes kursu, kas ietver vairākus moduļus skolotāju izglītības studentiem, kā arī tālākizglītībai un profesionālajai pilnveidei sākumskolas un vidusskolas skolotājiem, lai palīdzētu viņiem izmantot mākslīgā intelekta tehnoloģijas mācību procesā.

“Mūsu mērķis projektā ir nodrošināt skolotāju izglītības studentiem, kā arī pamatskolu un vidusskolu skolotājiempamatzināšanas, prasmes un kompetences tam, kā izmantot mākslīgā intelekta tehnoloģijas mācību procesā,” skaidro projekta pārstāve LU Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programmas vadošā eksperte Anda Paegle.

Projekta vadošais partneris ir Latvijas Universitāte, savukārt projekta partneri – Kārļa Universitāte Čehijā, Mateja Bela Universitāte Slovākijā un Telavivas Universitāte Izraēlā.

Projektu īsteno LU Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programma sadarbībā ar LU Izglītības zinātņu un pedagoģijas fakultāti un LU Izglītības inovāciju nodaļu.

Projekts ilgs no 2024. gada 1. septembra līdz 2026. gada augustam.

   

Dalīties