Ance Irmeja. Foto no "Mācītspēks" arhīva.

Skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” tiešsaistes sarunu cikla “Skolotāju skola” otrajā tikšanās reizē ar savu “glābšanas riņķi” darbā ar skolēniem iepazīstina Laurenču sākumskolas sociālo zinību un vēstures skolotāja Ance Irmeja. Sarunā, ko vada “Mācītspēks” kurators, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas vēstures skolotājs Edgars Plētiens, Ance dalās pārdomās par saviem personīgajiem mērķiem un motivāciju strādāt skolā, kā arī pastāsta par iemīļotu taktiku atgriezeniskās saites nodrošināšanā – “izejas biļetēm”.

Ance Irmeja stāsta, ka par skolotāju kļuvusi, jo meklējusi darbu ar jēgu un piepildījumu. Viņa norāda, ka lielu gandarījumu sagādā skatiens bērnu acīs, kad viņi uzzina ko jaunu, izprot un pielieto iegūtās zināšanas. “Gan labs skolotājs, gan slikts skolotājs var ietekmēt bērna nākotni. Arī tie pedagogi, kuri ar mani strādāja “Mācītspēks” vasaras mācību laikā, ir mainījuši to, kā redzu skolotāja profesiju, mainījuši manu iespaidu par to, cik forši var būt skolotāji,” norāda Ance.

Tālāk sarunā ar kuratoru Edgaru Plētienu skolotāja atsaucas uz R. Gaņjē deviņiem mācību notikumiem efektīvai stundai, kas ir viņas “glābšanas riņķis”, lai veiksmīgi plānotu un arī novadītu stundu. Irmeja norāda, ka cenšas turēties pie visiem deviņiem stundas posmiem, taču nereti tas neizdodas. Elementi, kurus viņa pavisam noteikti izmanto katrā stundā, ir uzmanības noķeršana un tēmas aktualizēšana, mācību rezultātu definēšana, kā arī stundu noslēgums ar refleksijas daļu, kurā ļoti vērtīgi lietot ir “izejas biļetes”.

“Ir svarīgi saprast, ko skolēns ir un ko nav sapratis, un vislabāk, ja to var noķert uzreiz, tajā pašā mācību stundā, lai varētu nākamajā stundā iedot to, kas ir varbūt pietrūcis. Svarīga ir arī attiecību veidošana ar bērniem – ka esat “uz viena viļņa”, jo tas palīdz arī konfliktu risināšanā un mācību vielas pasniegšanā,” skaidro Ance, atbildot uz Edgara jautājumu par to, kādēļ svarīgi “ielīst bērnu prātos”. Visu sarunu starp Edgaru Plētienu un Anci Irmeju ir iespējams noklausīties skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” “Youtube” un “Facebook” lapā.

Jau iepriekš ziņots, ka, lai iepazīstinātu gan ar dažādajiem pedagogiem – skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” dalībniekiem, absolventiem un kuratoriem, viņu mērķiem un motivāciju strādāt skolā, gan arī dalītos noderīgos padomos pedagoģiskajā darbā, ir uzsākta tiešsaistes sarunu ciklu “Skolotāju skola”. Pirmā saruna norisinājās starp projekta “Mācītspēks” vadītāju Rutu Zaharovu un Ādažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāju Guntu Maijeri par ļoti aktuālu tematu – klasvadību – un viņas iecienītāko metodi “Kalns”. Nākamā, trešā saruna, plānota 17. novembrī "plkst. 19.00 par tehnoloģiju bagātinātu mācību procesu.

Plašāka informācija par skolotāju izglītības projektu “Mācītspēks” pieejama mājaslapā https://macitspeks.lv/, savukārt informācija par veidiem, kā kļūt par pedagogu vai profesionāli augt pedagoģijas jomā pieejama https://esiskolotajs.lu.lv/ .

Par projektu “Mācītspēks”
Projektu “Mācītspēks” īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Pieteikuma anketa un plašāka informācija par projektu “Mācītspēks” un citām pedagoģijas studiju iespējām pieejama www.esiskolotajs.lv. Projekts “Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena „Izglītība un pedagoģija” studiju programmas” un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas „Skolotājs” licenču ietvaros.

Dalīties

Saistītais saturs